نمونه سوالات درس دوم مطالعات هفتم
♥پاسخ سوالات♥
 
1-حقوق متقابل یعنی چه؟
 
به روابطی که ما با دیگران بر قرار میکنیم،حقوق متقابل می گویند.
 
2-به علاوه ی حق چه چیز های مهم دیگری وجود دارد؟
 
مسئولیت ها و تکالیفی
 
3-مسئولیت یعنی چه؟
 
یعنی وظایفی که ما بر عهده داریم و انتظار میرود آنهارا انجام دهیم.
 
4-فرد مسئولیت پذیر چگونه فردی است؟

فردی است که وظایف و تکالیف خود را خوب انجام میدهد.
 
5-ما در برابر چه کسانی مسئول ایم؟
 
A:ما در برابر خدا مسئولیم
B:من در برابر خودم مسئول هستم
C:من در برابر دیگران مسئول هستم
D:من نسبت به محیط زندگی خود و عالم آفرینش مسئول ام
 
6-شکر گزاری یعنی چه؟
 
یعنی استفاده ی صحیح از نعمت ها، به هدر ندادن آنها و قدر نعمت هارا دانستن.
 
7-من در نزد خداوند مسئول هستم.چرا و چگونه؟

خداوند متعال به من نعمت های زیادی عطا فرموده است.او به من عقل و شعور و فهم و درک و خانواده و معلم و صد ها نعمت دیگر داده است.من نیز باید اورا عبادت کنم ، شکر گزار نعمت هایش باشم و ازدستورات او که برای سعادت و خوشبختی من است اطاعت کنم.
8-چرا پروردگار مرا آزمایش می کند؟
 
تا ببیند که آیا شکر میکنم یا کفر میورزم.
 
9-ما چگونه از بدن خود مراقبت می کنیم؟
 
باید غذای سالم و مناسب بخوریم.
خواب کافی داشته باشیم.
ورزش کنیم و بهداشت را رعایت کنیم و یا در مواقعی مانند 
ترقهبازی،گرما یا سرمای شدید و رد شدن از خیابان و نظایر آن 
از خود محافظت کنیم.
 
10-ما در قبال اعضای خانواده ی خود چه مسئولیتی داریم؟
 
باید در کار های خانه با پدرو مادر خود همکاری کنیم.
نباید کار های شخصی خود را به دوش دیگری بیندازیم.
باید به نصیحت های پدر و مادر گوش کنیم و از آن ها اطاعت کنیم.
باید به خواهر و برادر کمک کنیم و از آنها مراقبت کنیم.
باید به پدر و مادر احترام بگذاریم و با تندی و گستاخی با آن ها سخن نگوییم.
باید از انجام کار هایی که موجب ناراحتی والدین میشود خودداری کنیم.
 
11-ما نسبت به دیگران مسئول‌ایم.دیگران ‌شامل ‌چه ‌افرادی‌ میشوند؟
 
خانواده،معلمان و دانش آموزان ،افراد جامعه
 
12-ما در قبال معلمان و همکلاسی ها چه مسئولیتی داریم؟
 
برقراری نظم در مدرسه.
احترام گذاشتن به معلمان و دیگر کارکنان مدرسه.
به توصیه های معلم گوش دهیم و سعی کنیم درس هارا خوب یاد بگیریم.
تکالیفمان را انجام دهیم.
از اموال عمومی مدرسه که متعلق به همه است محافظت کنیم.
با همکلاسی ها مهربان باشیم و به آن ها کمک کنیم.
 
13-چرا باید به نصیحت ها و حرف های والدین گوش کنیم و به آنها توجه کنیم؟
 
چون آن ها خوشبختی مارا می خواهند.
 
14-ما در قبال اعضای جامعه چه مسئولیتی داریم؟

طوری رفتار کنیم که همسایه ها آزرده نشوند.
برای برقراری امنیت با مسئولین و افراد محله همکاری کنیم.
برای آباد کردن کشور تلاش کنیم.
برای وحدت و استقلال میهن دفای کنیم.
 
15-من نسبت به محیط زندگی خود و عالم آفرینش چگونه مسئول هستم؟
 
خاک و آب و گیاه و نوروهوا و جانور نشانه ای از عظمت های خدا
هستند.
ما باید برای آباد کردن محیط زندگی تلاش کنیم.
سعی کنیم بهداشت و پاکیزگی محیط را حفظ کنیم.
به محیط آسیب نرسانیم.
نظم طبیعت را برهم نزنیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: تمام دروس ، مطالعات ، ،
برچسب‌ها:

سه شنبه 14 مهر 1394برچسب:هفتم,کلاس هفتم,مطالعات هفتم,درس دوم مطالعات هفتم, | 14:4 | G@R€|\| |
خرید مونوپاد